Precious Moment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Thursday, August 25, 2011

ragam manusia

salam diary,

tempat kejadian: dlm putra lrt
waktu: 7.00-7.30 pg


mcm biasa, journey aku bermula dr taman melati. tren masih kosong. jd aku boleh pilih port yg aku suke. nk tempt ekon kuat ke. nk tmpat tepi dinding ke (sbb bleh landing). nk tmpat OKU ke.

jd mcm biasa aku pilih dkt kepala tren dan aku duduk tepi dinding heheh. mmg port terbaik.

jd sepanjang perjalanan dr tmn melati ke kerinchi a.k.a 18 stesen aku lalu..beberapa situasi berlaku..nk tau..?jom..

situasi pertama:

baru aku stat nk lentok kpala kt dinding. ting tong! anjat boboy..! pintu tren tebukak kt wangsa maju.. mcm anak kambing la org berlumba2 masuk..sebelah aku dok sorang pompuan.ok. bgus. dia dgn sorang lg pompuan. lg bagus.tp pompuan tu berdiri dpn dia sbb dh tkde seat. jeling2 skit..dia xngandung pon..so tak yah la aku bgn kan..
pastu tetibe plak dia main pegang2 tangan kan...cube ko byg skit..klo ko ngan kwn pompuan ko..naik tren ade pegang2 tgn gtu..euwww lain mahcham..

situasi kedua:

entah smpai stesen mane pon aku tak prasan. tp secelik je mata aku lps telentok tu..aku nmpak plak satu lg mahkluk kt tepi pintu dak baekkk punya manja..ni pon kes sesama spisis.tp ni dua2 mcm jantan!
ohh terasa kurang sket pahala pose aku pg nih hokhok

situasi ketiga:

haaaaa...yg ni aku pelik.heran.kunpius dan seantero nya...wktu ni tren dh sampai klcc.org pon dh ramai turun. spisis2 yg td pon dh tkde. mcm aku bgtau. aku duduk kt kpala tren. dpn aku ade sorang mamat yg agak bolehh tahan.(ohh kurang lg pahala aku). jd kt depan cermin dpn tu ade org letak bag pack. tetiba dtg sorang pompuan yg dok sederet ngn tmpat aku duduk amik beg tu..kwn dia lg dua bediri kt tepi pintu.. dgn tiba2....

lelaki yg dok dpn aku tu...tarik beg tu..dia pon ckp.."INI BEG SAYA!!"..pompuan tu lps kan beg tu sambil kata "uhh sorry"...mmg segar bijik mata aku time tu..drama pe plak nih..ape tujuan pompuan2 tu sebenarnye..

1. samada diorang ingat ade org tetinggal beg tu n berniat nk pulangkan pd guard
atau
2. samada diorang ingat ade org tertinggal beg tu n berniat nk mencekama (curik la..) beg tu !!

nxt station. terus blah. tak pandang belakang lg dah. hmm dh sampai destinasi diorang kot hohoh


mmg nk makan penampor org mcm nih hahaha


macam2 ragam manusia. macam2 peel. yg baik kte ambik. yg tak baik kte jgn ambik. paham?



p/s: hari terakhir aku naik tren utk ramadhan 2011. bsok dh stat cuti!!!


4 comments:

Izwa Kamaruddin said...

seribu ragam manusia kiter boleh jmpe dlm bas or tren :)

aleya said...

yup! mcm2 ada hoho

Cik Epal said...

bukan kite pon biase ke pegang2 tangan gtu? :"> *matakelip2sambilsenyum*

aleya said...

cik epal: mcm sy ckp..lain mcm punye pegang..kang klo cite lebih2 kang ade yg batal pose